Het
reüniebestuur |
Nadat het bestuur was gevormd,
werd er al op alle fronten gewerkt, maar normaliter per e-mail!
Maar het werd een keer tijd de koppen letterlijk bij elkaar te steken. Zo
gezegd, zo gedaan...
De eerste vergadering was
op 27-09-2007 in de stationsrestauratie te Amsterdam CS. BettyVennik, Wim Kwak en Onno van Tongeren bestuderen hier de lijst met namen, zodat ze weten voor wie ze het allemaal doen! (Sytske Visscher, Beja Peijpers en Ruud Schaap waren trouwens ook aanwezig). Het eerste resultaat was het besluit over de reüniedatum! Letterlijk 'over een jaar' en dus op 27-09-2008. |
Op 14-02-2008 werd een
deel van de Amsterdamse stationsrestauratie wederom bezet door PB-ers. 2e vergadering van het bestuur! Sytske had een geldig excuus om afwezig te zijn, maar Betty, Beja, Cees, Onno, Ruud en Wim waren van de partij. De 'penningmeesteren' hebben hun eerste verslag -prima- uitgebracht! "Schouw-waardig"... Daarnaast zijn alle wensen voor de reünie doorgesproken, met meerderheid van stemmen, ofwel unaniem aangenomen en zijn taken verdeeld. Na de vergadering zijn de aanwezigen gezellig gaan eten in het koffiehuis tegenover station Amsterdam CS, aan het water... |
De bestuursleden zijn door Betty 'in functie' gezet ;-)
|
|
|
|
|
|
|
Ruud Holmes-Onno Kapitein-Sytske Boekenwurm-Dagobert Kwak-Beja Marple-Dagobert Schaap en Betty Secret. |
Mededelingen en beelden |
(die in de
loop van de tijd zijn gedaan)
De locatie voor de reünie aan de Büllerlaan 2 te Beverwijk.
De buitenkant.
(foto's: Beja Peijpers)
|
Boven en links:
de voorzijde aan de Büllerlaan.
Onder:
kritische PB-ers op de stoep! |
|
En van binnen...
Entrée | Hal voorzijde |
Kantine t.o.v. atrium (6 open toegangen) | Kantine |
Atrium naar achterzijde | Atrium midden |
Gang achter studielokaal | Gang met lokalen |
Onder de mediatheek | Mediatheek op buizenconstructie |
Overzicht | Gezien vanaf de 1e étage |
(foto's: Ruud Schaap)
Alle wervende teksten uit de gedrukte pers voor de reünie van 2008.
De "IJmuider Courant" was in de actieve PB-tijd al 'vaste publicist', nam (met ons) de draad weer op en blijkt ons nu ook via de site goed in de gaten te houden!
Hulde natuurlijk! Artikeltje d.d. 05-10-2007. |
|
Aardig 'heet van de naald' is ook al melding gemaakt van de locatie. Hoewel Velsen/IJmuiden ons niet onder dak gaat krijgen, zorgt de krant er toch mooi voor, dat heel de gemeente het kan weten!
(Artikeltje d.d. 18-11-2007) Op 21-11-2007 heeft ook het Dagblad Kennemerland een stukje met ongeveer dezelfde inhoud geplaatst. Nu nog een landelijke publicatie... |
|
Februari 2008 (Artikeltje d.d.20-02-2008) De startcommissie en bestuursleden zijn druk doende om 'in den lande' aandacht te trekken voor de reünie. Doelstelling is vooral om achter alle namen op de lijst een vinkje te kunnen zetten (gevonden/contact gehad). Op relevante websites, in bladen en kranten proberen we een aandachtsartikeltje geplaatst te krijgen. Onze (t)huiskrant heeft als eerste weer gehoor gegeven aan het verzoek! Bravo en dank! |
|
En daar waar nog licht brandt, stond het ook in de krant! |
27-02-2008 | 28-02-2008 |
Een
christelijke school...,de kerk, de zondagsrust en dus ook de daarbij
passende blaadjes...
Zeg niet, dat we niet alles probeerden!
06-03-2008 | 09-03-2008 |
In de bijeenkomst van de bestuursleden op
14-02-2008 is het volgende besloten: De reünie wordt gehouden van 14.00 tot 23.00 uur. We bidden nu al om mooi weer voor die dag, zodat 'buiten roken' aangenaam kan... Iedere deelnemer krijgt een badge met naam en PB-jaren erop. Het idee om daar een fotootje uit de PB-tijd op te zetten, is van tafel gegaan, omdat dat een 'heidens karwei' zou worden! Er zal weinig op het programma staan. Deze reünie is vooral bedoeld om 'hernieuwd kennis te maken', herinneringen op te halen en onderlinge contacten te leggen. Vanaf 17.00 uur hebben we 'vergunning A' (alcoholvrij & licht alcoholisch, maar beperkt aanbod). In het nog vast te stellen reüniebedrag zullen drankjes, wat snacks en een buffet inbegrepen zijn, alsook een herinnering in cadeauvorm... Oud-leerkrachten (niet zijnde geweest oud-leerling) zijn genodigden. Ook hun vervoer wordt -desgewenst- geregeld. Bestuursleden zijn benaderbaar voor vragen en goede suggesties van velerlei aard. Aan het meeste is gedacht, tot op detail. Dat neemt niet weg, dat we niet openstaan voor één of ander. Niet aan alles is echter te tornen ;-)) T.z.t. is er gelegenheid om zaken aan te geven als: dieet, reünie-kostendrempel, e.d. We gaan er vanuit, dat voor vrijwel elk 'probleem' tijdig een oplossing te bieden is. Dat kan met de inzet van een ieder. Naarmate de reünie dichterbij komt, zullen meer details worden gepubliceerd! |
Op 03-04-2008 zijn Beja
en Wim op bezoek geweest bij Klaas Groen. Klaas is directeur van een wijnhandel (en zoals al eerder gemeld, de eerste aanbieder van een rondje voor de hele zaal...). Hij is ook bereid gevonden om ons op de reüniedag van goede wijn te voorzien tegen een "PB-prijs". Hulde! |
Belangrijk!
Op 18 juni 2008
heeft het bestuur weer vergaderd in Amsterdam. Ook de OC's
waren uitgenodigd, maar zij konden niet allemaal aanwezig
zijn. Uiteraard is dat wat eerder op de rol werd gezet,
nauwgezet doorgenomen. Hetgeen in het kader hierboven staat
(van februari j.l.) blijft zo goed als ongewijzigd. Besloten
is om een ieder die zich heeft gemeld met 'ja ik kom' of 'ik
weet het nog niet' een brief te sturen. In die brief komt te
staan wat de reünie gaat kosten en wat daarvoor geboden
wordt. Verder zal daarin worden uitgeweid over de
bereikbaarheid van het Kennemer College, iets over vervoer
nodig hebben/aanbieden, vrijwilligers, dieet en nog veel
meer. Het is wel belangrijk, dat de brief goed gelezen
wordt, dat het bijgesloten retourformulier volledig wordt
ingevuld en dat we die formulieren op de aangegeven datum
binnen hebben. Betaald hebben, wordt als criterium van
daadwerkelijk komen gesteld. Zodra de brieven uitgaan, wordt
dat op de site vermeld. Normaliter zal dat uiterlijk half
juli zijn. |
Plaatjes van 18-06-2008 (foto's van Betty Vennik en Beja Peijpers).
Boven:
bloedserieus al dat details bespreken! Nieuwe gezichten zijn die van OCC Ton Kalkman, rechtsboven in het groengeruite shirt en OCV Robert Schoondergang, daaronder in het lichtgestreepte shirt. * Rechts: 'ons' eethuis tegenover het Centraal Station. * Onder: de dag afsluiten met een warme hap en koffie. En om elke schijn te vermijden, is vastgelegd hoe er wordt betaald! Ieder dokt uit eigen zak (=beurs). Ook de "PB-shirts" zijn privé betaald. |
|
Nunspeet 29-07-2008 | De bioloog en zijn anjers... |
Goed gezien! Alle
3 nog rokers ;-)) (foto's bij en van Betty Vennik) |
Grote vouwdag in huize Vennik! |
!!! De brieven voor de definitieve aanmelding zijn gevouwen en... gepost! Al wat per post kon dan, want van een klein aantal is (nog) geen NAW bekend. Dat kreeg een mailtje. Voor allen
geldt: |
Pieter en Ruud: de laatste puntjes op de i-tjes... |
Huize Onno,
september 2008.
En zo gaan de
trefpuntpalen er uitzien! Er hoort een
heel rouleerschema bij, Nooit gedacht
toch, |
De bestuursleden
hadden -al langere tijd- de nodige inspanningen geleverd en wilden
op de 27e
óók fijn deelnemen aan de reünie. M.a.w. toen was het werven,
locatie bekijken, vergaderen en fotograferen enz. enz.
gedaan!
Behalve het opruimen en het Kennemer College er weer uit laten zien
alsof er niets gebeurd was...
Dat is op 28-09-2008 (ook) succesvol gedaan!